Dienstenwijzer woonze
Dienstenwijzer Woonze
Informatie dienstverlening Woonze
Deze dienstenwijzer geeft jou inzicht in wie wij zijn, welke diensten wij leveren en wat je van ons kan verwachten. Het verstrekken van deze dienstenwijzer is wettelijk verplicht en bedoeld om jou zo vroeg mogelijk in de gelegenheid te stellen een bewuste keuze te maken uit de financiële diensten die Woonze aanbiedt. Wij bieden in dit document meer informatie dan wettelijk verplicht is, met het doel een zo duidelijk mogelijk beeld aan jou te geven. Mocht je meer vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op!
Contact
Woonze B.V.
Stationsplein 93
5211 BM ’s-Hertogenbosch
Tel: 088-9666933
E-mail: info@woonze.nl
Openingstijden
Maandag t/m vrijdag: 09:00 – 17:00
Registraties
Autoriteit Financiële Markten (AFM)
Woonze is geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM) onder vergunningsnummer: 12048683.
Op grond van deze vergunning mag Woonze adviseren en bemiddelen in:
- Betaalrekeningen;
- Hypothecair krediet;
- Inkomensverzekeringen;
- Schadeverzekeringen particulier;
- Spaarrekeningen;
- Vermogen;
- Adviseren en doorgeven van orders in deelnemingsrechten in beleggingsinstellingen.
Kamer van Koophandel (KvK)
In het handelsregister van de Kamer van Koophandel staan wij geregistreerd onder nummer 84545275.
Wie zijn wij en wat zijn onze kernwaarden
Woonze helpt jou om je woonwens te realiseren met deskundig en onafhankelijk hypotheekadvies. We hebben een team van ruim 60 erkende hypotheekadviseurs door heel Nederland. Meer dan 30 hypotheekverstrekkers kunnen zij voor jou vergelijken. Zo ben je bij ons verzekerd van deskundig en onafhankelijk advies dat perfect past bij jouw persoonlijke situatie.
De belangrijkste waarden en drijfveren van Woonze zijn:
- Daadkracht
We zijn voortvarend, bereikbaar en snel. Zo staan we altijd voor jou klaar.
Betrouwbaar
We zijn transparant, eerlijk en doen wat we beloven.
Bekwaam
Ons team bestaat uit experts die jou helpen met de beste oplossing voor jou.
Betrokken
Wij hebben tijd en oog voor jouw situatie en leveren altijd maatwerk. Woonze is klantgericht georganiseerd.
Onafhankelijk
Vanuit een ruime selectie van aanbieders zoeken wij naar de beste financiële oplossing voor jou.
Onze belofte aan jou: Financieel gezond wonen, nu én voor altijd.
Privacy en persoonsgegevens
Wij verzamelen en verwerken jouw persoonsgegevens ten behoeve van een optimale dienstverlening. Voor het geven van een volwaardig advies, het bemiddelen en/of in beheer hebben van een overeenkomst zijn jouw persoonsgegevens namelijk essentieel. Wanneer je bepaalde informatie niet aan ons wilt verstrekken of bepaalt dat de informatie door ons beperkt gebruikt mag worden, kan het zijn dat wij geen compleet beeld aan jou kunnen verstrekken en dus geen optimale dienstverlening kunnen leveren.
Indien je graag meer informatie wilt over persoonsgegevens en hoe wij omgaan met jouw persoonsgegevens, kijk dan in onze Privacyverklaring. Daarin wordt tevens uitgelegd met welk doel wij de gegevens verwerken, hoe lang wij jouw gegevens bewaren, wat wij doen aan beveiliging van gegevens, wat jouw rechten zijn en hoe wij omgaan met jouw gegevens ten aanzien van derden.
Aard van onze dienstverlening
Wil je een lening afsluiten voor jouw (toekomstige) woning? Bijvoorbeeld omdat je van plan bent een woning te gaan kopen, of omdat je overweegt een nieuwe lening af te sluiten omdat de rentevaste periode van jouw lening is afgelopen, dan kan je hieronder lezen wat wij hierin voor jou kunnen betekenen. Bij dit soort keuzes is er een aantal belangrijke zaken waar je goed over na moet denken, zoals onder andere de hoogte van het bedrag dat je wilt lenen, een passende verzekering bij de lening, de manier waarop je de lening gaat terugbetalen en de fiscale gevolgen.
De dienstverlening van Woonze betreft het online aanbieden van rekenhulp voor hypotheken, het adviseren over en het bemiddelen bij het afsluiten van hypotheken en verzekeringen, betaalrekeningen en spaarrekeningen, alsmede het adviseren en doorgeven van orders in deelnemingsrechten in beleggingsinstellingen.
Hieronder staat uitgebreid beschreven op welke wijze wij jou hierbij van dienst kunnen zijn.
In kaart brengen van jouw persoonlijke situatie
Het is belangrijk jouw persoonlijke situatie in kaart te brengen, omdat alleen dan wij een goed financieel advies kunnen geven. Samen kijken we naar de antwoorden op vragen zoals hoeveel jij wilt en kan lenen, hoeveel risico je wilt nemen, wat jouw wensen zijn en of je al enige kennis en ervaring hebt van financiële producten.
De online rekentools van Woonze kunnen hierbij een eerste gemakkelijke stap zijn. De rekentools zijn kosteloos en kan je geheel vrijblijvend gebruiken en invullen op jouw computer, tablet of smartphone. Met behulp van deze rekentools kan jij besluiten of het voor jou interessant is om de volgende stap te nemen.
De volgende stap is een vrijblijvend en kosteloos oriëntatiegesprek. In dit gesprek zal onze adviseur op basis van de door jou verschafte informatie een indicatie geven van wat de mogelijkheden zijn en een analyse opstellen die samen met jou wordt doorgenomen. Dit oriëntatiegesprek kan bij jou thuis plaatsvinden of online via een beeldbelafspraak.
Advies in een voor jou passend financiële oplossing
Nadat we jouw persoonlijke situatie in kaart hebben gebracht en de analyse is gemaakt, kan er op jouw verzoek een advies worden gegeven. Bij het hypotheekadvies bepalen wij samen met jou, gebaseerd op jouw wensen, voorkeuren en persoonlijke situatie, welke financiële producten het beste bij jou passen. Het advies dat wij jou geven is de definitieve oplossing die aansluit op jouw situatie en wensen, waarbij wij aangeven bij welke aanbieder en tegen welke voorwaarden de producten kunnen worden afgesloten. Wij zijn onafhankelijk en vergelijken dus een groot aantal verschillende hypotheekverstrekkers met elkaar.
Hetzelfde geldt voor eventuele verzekeringen en spaar- en/of betaalrekeningen, hierbij gaan wij ook op zoek naar een passend product, nadat wij hebben bekeken welke financiële oplossing aansluit bij jou en jouw situatie. Ook hierbij adviseren wij enkel verzekeringen en spaar- en/of betaalrekeningen van andere aanbieders.
Het advies kan bij jou thuis of via een beeldbelafspraak plaatsvinden, waarbij onze adviseur samen met jou de stappen in ons zorgvuldig ingerichte softwaresysteem zal doorlopen.
Regelen van contracten (bemiddeling)
Zodra jij de gewenste producten hebt uitgekozen, helpen wij jou ook graag bij het aanvragen van de producten en het regelen van de administratieve taken. Wij verzorgen hierbij het aanvragen van de offertes en het overleggen van de vereiste documenten, zodat je uiteindelijk naar de notaris toe kan. Onze adviseur begeleidt jou zorgvuldig door het proces.
Indien je (een deel van) de kosten hebt meegefinancierd in de nieuwe hypotheek, wordt de factuur verrekend bij de notaris.
Nazorg
Wij blijven betrokken nadat je het financiële product hebt afgesloten. In de loop van de tijd kan jouw persoonlijke situatie veranderen, waardoor het product wellicht niet meer bij jou en jouw situatie past. Doordat wij betrokken blijven, kunnen we in eventuele nieuwe omstandigheden samen kijken naar de benodigde aanpassingen.
Klachten
Voor Woonze staat de klant altijd op nummer 1 en wij streven ernaar om onze dienstverlening continu te optimaliseren. Mocht je dus niet tevreden zijn over bepaalde zaken of heb je suggesties voor verbetering, laat het ons weten zodat wij samen een oplossing kunnen vinden.
Je kan de klacht telefonisch via 088-9666933, of per e-mail via info@woonze.nl aan ons kenbaar maken. Wij zullen dan binnen 2 werkdagen contact met jou opnemen.
Ingeval je er met Woonze niet uitkomt heb je de mogelijkheid je klacht kenbaar te maken bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) of de rechter. Het adres van KiFiD is:
KiFiD
Postbus 93257
2509 AG Den Haag
(070) 333 89 99
www.kifid.nl
Ons kantoor is bij het KiFiD aangesloten onder nummer: 300.018285. Kijk voor onze klachtenregeling ook op onze website.
Adviesvrij
Ons kantoor is geheel adviesvrij. Dat houdt in dat wij geen enkele contractuele verplichting hebben om jou advies te geven om te kiezen voor de financiële producten van bepaalde banken of verzekeringsmaatschappijen.
Geen zeggenschap
Wij zijn een volledig zelfstandige onderneming. Dit betekent dat geen enkele bank, verzekeraar of andere aanbieder van financiële producten stemrechten, aandelen of op een andere wijze zeggenschap heeft in ons bedrijf.
Onze beloning
Woonze werkt niet met provisie, wij brengen de kosten van onze dienstverlening rechtstreeks bij jou in rekening. Voorafgaand aan de uitvoering van de opdracht, geven wij jou een indicatie van de aan de dienstverlening betrokken kosten. Indien er meerwerk ontstaat ten aanzien van de overeengekomen opdracht, dan stellen wij jou hier zo snel mogelijk van op de hoogte.
Wij zijn je graag van dienst
Hopelijk heb je aan de hand van dit document een beeld gekregen van wat wij voor jou kunnen betekenen, maar er is natuurlijk nog veel meer te vertellen. Mocht je nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Wij zijn je graag van dienst!